loading...
نماز
آرش امیدی بازدید : 51 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (2)
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همه ی عزیزان بیننده و عاشقان خدواند بزرگ من این سایت رو در مورد تمام فضائل و حکمت ها ی نماز و در کل همه چیز در مورد نماز ساختم تا مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.امیدوارم نهایت استفاده از این سایت را ببرید
با تشکر مدیر وبلاگ

آرش امیدی بازدید : 45 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (2)


این بار به محلی سفر می کنیم که آیاتی از سوره جن بر پیامبر نازل گشت و برای اولین بار گروهی از طایفه جنیان به دین اسلام گرویدند . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 47 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


بسیاری از ما تاکنون موفق به انجام اعمال حج و حضور در صحرای عرفات نشده ایم . پس خالی از لطف نخواهد بود که حضوری مجازی را در عرفات احساس کنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.
آرش امیدی بازدید : 41 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

يقيناً بسياري از كاربران گرامي تاكنون موفق به حضور در مسجد شجره ، یعنی یکی از میقاتها و مساجد احرام نشده اند . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه شما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.
آرش امیدی بازدید : 41 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


به احد می رویم ؛ آنجایی که جنگ احد صورت گرفت . آنجا که حمزه سیدالشهدا(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شد ؛ آنجا که رسول الله (ص) زخمهایی سنگین برداشت و آنجا که علی علیه السلام بیش از 70 زخم بر تن گرفت . اینجا محلی است که ضرورت اطاعت از امر ولی بر همگان ثابت گشت . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 49 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


آیا تاکنون به مدینه سفر کرده اید ؟ آیا حس غریب حضور در قبرستان بقیع را درک کرده اید ؟ امروز می خواهیم سری به بقیع بزنیم . بهشتی که غربتش داغ دلهاست . اگرچه حضور واقعی میسر نیست اما می توان دیداری مجازی از آن سرزمین داشت . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .

آرش امیدی بازدید : 46 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

می خواهیم سری به بهشت بزنیم ؛ به محل رفت و آمد آسمانیان . به محلی که فاصله زمینی دو آسمانی است . اینجا بین الحرمین است . اگر جسم به پرواز در نمی آید ، دل پرواز می کند . اگرچه حضور واقعی میسر نیست اما می توان دیداری مجازی از بهشت داشت . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .


آرش امیدی بازدید : 44 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

سلام بر تو اي اباالفضل که در حيات و مماتت گردآورنده تمامي اصول و مباني انسانيت بوده و به تنهايي نمونه اي از شهداي کربلا که به قله رفيع شرافت و بزرگي در جهان عرب و اسلام دست يافتند هستي.سلام بر تو ای علمدار کربلا. سلام بر تو ای عباس(ع).سلام خدا برتو آنروزي که متولد شدي و آن روزيکه شهيد شدي و آنروزي که برانگيخته خواهي شد.
   بیایید با هم به بارگاه باب الحوائج حضرت ابالفضل العباس (ع) سفر کنیم. اگرچه حضور واقعی میسر نیست اما می توان دیداری مجازی از بهشت داشت . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .


آرش امیدی بازدید : 44 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


به محلی می رویم که پیامبر اکرم(ص) به همراه 313 تن از یاران خویش و به پرچمداری علی ابن ابیطالب(ع) با امداد الهی بر قریشیان پیروز شدند و هفتاد تن از آنان را کشتند و هفتاد تن دیگر را به اسارت گرفتند. به محل شهادت 14 تن از یاران ناب اسلام می رویم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 61 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

این بار قصد داریم به محلی برویم که اولین نماز جمعه پیامبر اکرم(ص) در آن اقامه گردید. اینجا آیاتی چند از سوره جمعه بر پیامبر (ص) نازل گشت و نام آن را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 37 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


نمی‌شود به سوی دیگری غیر از کعبه نماز گزارد، اما در این مسجد حادثه مهمی رخ داده است که از زمان صدر اسلام به مسجد دو قبله ای معروف شد. این مسجد همانجایی است که آیه 144 سوره مبارکه بقره بر پیامبر (ص) نازل گشت و قبله از بیت المقدس به سوی مسجدالحرام تغییر یافت .بیایید سری به آنجا بزنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 41 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


این سرزمین محلی است که ابراهیم (ع) شیطان را سه مرتبه از خود دور ساخت . اینجا همان مكانى است كه ابراهيم اسماعيل خويش را به قربانگاه برد تا به فرمان ايزدى امتحان سختى را پس دهد. اینجا سرزمین مِناست . و اگرچه برای ما حضور حقیقی ممکن نیست بیایید حضوری مجازی را در آن احساس کنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .

آرش امیدی بازدید : 38 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

به کوه سلع در شمال غربی مدینه می رویم ؛ به منطقه استقرار پیامبر در جنگ احزاب . به محلی که هفت مسجد در نزدیکی آن بنا شده و به مساجد هفتگانه شهرت یافته است . مسجد قبلتین ، مسجد فتح ، مسجد فاطمة الزهراء(س) ، مسجد امام علی بن ابی طالب(ع) ، مسجد سلمان ، مسجد ابوبکر و مسجد عمر . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.
آرش امیدی بازدید : 51 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


يقيناً بسياري از كاربران گرامي تاكنون موفق به حضور در غار ثور نشده اند و اگرچه حضور واقعی میسر نیست اما بیایید حضوری مجازی را احساس کنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .
آرش امیدی بازدید : 41 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


سفر مجازي به غار حرا
این بار به کوه نور سفر می کنیم . آنجا که آسمان بر زمین فرود آمد . آنجا که اولین آیات قرآن بر خاتم پیامبران (ص) نازل شد . و اگرچه حضور واقعی میسر نیست اما بیایید حضوری مجازی را احساس کنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد .

آرش امیدی بازدید : 30 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)


کعبه را ابتدا حضرت آدم ساخت و سپس ابراهیم(ع) به کمک پسرش اسماعیل(ع) آن را بازسازی کرد. کعبه در زمان رسول خدا(ص) و قبل از بعثت، به دست قریش و با همکاری رسول خدا، دوباره بازسازی شد. علی(ع) در کعبه به دنیا آمد و امروز مثل گذشته، کعبه مظهر بندگی انسان به خداست . بیایید با هم به خانه خدا سفر کنیم . تصاوير سه بعدی و پانوراماي 180 × 360 درجه ما را بصورت مجازی به آنجا خواهد برد.

آرش امیدی بازدید : 45 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

نرم افزار معراج نماز شامل آموزش تصویری نماز، 29 سخنرانی درباره نماز،

 مجموعه ادعیه و مناجات، متن کامل 17 جلد کتاب درباره نماز و پرسش و

 پاسخ درباره نماز می باشدمحصولی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در

دانشگاه ها میباشد


آرش امیدی بازدید : 106 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)
برخی موضوعات این کتابها :

نماز در كلام امام خمينى (ره ) ، نماز در كلام مقام رهبرى آيت الله خامنه اى ، آداب نماز ، نماز از ديدگاه فرزانگان و انديشمندان ، نماز اول وقت ، نمازهاى : جماعت - جمعه ، نماز شب ، حضور قلب در نماز ، تعقیبات نماز ، فلسفه عبادات ، آثار و برکات نماز ...

 


 

 نماز

آرش امیدی بازدید : 67 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

 کتاب الکترونیکی ۴۰ داستان برای نماز و نمازگزران را برای کاربران عزیز در سایت قرار داده ام . این کتاب با فرمت PDF می باشد که می توانید با نرم افزار خاص خودش اجرا و از خواندن آن لذت کافی را ببرید.امید است با دریافت این کتاب خواندنی از سایت دانلودها استفاده کافی را برده باشید.

 

Namazz كتاب الكترونيكي 40 داستان براي نماز و نمازگزاران

آرش امیدی بازدید : 51 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (1)

قرائت در نماز جزء رکن اصلی نماز بوده و هرگونه اشتباهی در آن چه به عمد و یا به سهو نماز را باطل می نماید. پس چه بهتر است که طرز قرائت صحیح کلمات عربی را فرا بگیریم تا نمازمان مورد قبول حق تعالی قرار گیرد. این اموزش را در یک مجموعه کتاب به صورت جاوا که مخصوص موبایل می باشد را می توانید در سایت فردا موبایل در قسمت ادامه ی مطلب دریافت نمایید .


آرش امیدی بازدید : 78 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

مهر یا حسین کربلا نماز

انسان در مسیر زندگی دنیایی خویش، لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی را تجربه می کند که شیرینی آن، همیشه در کام وجودش ماندگار است. از بین تمام این لحظات، شیرین ترین لحظات عمر یک مؤمن واقعی، لحظاتی است که با خدای بی نیاز به خلوت نشسته و به راز و نیاز و عبادت با حضرت حق می پردازد.

آرش امیدی بازدید : 55 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)
نماز فکر کودک

در زندگی دنیا، اوج محبت و علاقه و دلدادگی یک شخص نسبت به دیگری را، در محبت مادر، نسبت به فرزندش می بینیم. مادر اگر بخواهد نهایت علاقه خود به فرزندش را ابراز نماید، با دریایی از احساس به فرزندش می گوید: فرزندم تو، تو نور چشم منی.

آرش امیدی بازدید : 54 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)
نماز

در سال 1363 هجری قمری رحمت حق تعالی از شهر قم و حومه آن قطع شده و از آغاز بهار تا اوایل خرداد حتی قطره ای باران از آسمان نازل نشده بود. دشت و هامون خشك و مزارع در اثر بی آبی پژمرده شده بود و آخرین مراحل حیات خود را طی می كرد.

آرش امیدی بازدید : 42 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

شاید جوان به‌خصوص در این زمان‌هایی که شب‌‌ها کوتاه است و اذان صبح خیلی زود اتفاق می‌افتد و وقت ادای نماز کم است، شکست بخورد؛ عیبی ندارد. برای فردا شب نقشه بکشد. برای پس فردا شب. برای هزار شب دیگر. باید برنامه بریزیم که نمازمان را اول وقت بخوانیم .

_______________________________________________________________________________________

ایمان داشتن تنها به نماز و روزه نیست !

گاه که توفیقی حاصل شود و موفق به دیدار یکی از علما بشویم و یا در پی اینکه چگونه برای تقرب به خداوند بلند مرتبه اقدام کنیم به مطالعه می پردازیم می بینیم که یکی از مهترین راهکارهایی  که برای شروع به ما می دهند تشویق به انجام نماز اول وقت و  مدوامت بر آن است تا ملکه ذهنمان شود  پس از آن دستورات دیگر را صادر می کنند چرا که نماز ستون است و در سایه ستون است که خیمه ای افراشته میشود و سایر  مسائل را در بر میگیرد.

این مقاله حاصل گفتگویی است با آیت‌الله محمدعلی جاودان برای راهنمایی جوانان عزیز که قصد خودسازی و شناخت را دارند.

«دستور اولی که می‌خواهم برای کسانی که قصد شروع دارند، بگویم- مطلبی است که هزاران بار اساتید و بزرگانی نظیر مرحوم آیت‌الله حق‌شناس به جوانان توصیه می‌کردند- نماز اول وقت است. نماز اول وقت بخوانید. اگر توانستید، به جماعت بخوانید و اگر هم نشد، همان اول وقت بخوانید.


آرش امیدی بازدید : 46 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

_________________________________________________________________________________________

امام زمان سلام الله علیه فرمودند : سجده‌ی شکر، از لازم‌ترین و واجب‌ترین مستحبات الهی است ... همانا، فضیلت دعا و تسبیح پس از واجبات بر دعای بعد از نوافل، همانند فضیلت واجبات بر نوافل است. سجده، دعا و تسبیح است.

_______________________________________________________________________________________


سپاس نعمت‌های حق‌تعالی، نشان معرفت و ادب و بندگی است. در آیات و روایات، به مسئله شکرگزاری از نعمت‌ها، بسیار سفارش شده و اینکه یاد نعمت‌ها، محبت انسان را به خدا زیاد می‌کند و نعمت‌های الهی را مستدام و افزون می‌گرداند.

گرچه شکر نعمت‌ها، از توان و طاقت‌بشر بیرون است، ولی انسان باید به هر قدر که می‌تواند، سپاسگزاری احسان و نعمت و نیکی پروردگار باشد. یکی از شکل‌های شکر، سجده بر خاک کردن و پیشانی بر خاک‌نهادن در برابر خداوند و شکر گفتن اوست.

و «سجده شکر» یکی از تعقیبات نماز به حساب آمده است.

(مرحوم علامه مجلسی، جلد 83 بحار الانوار).

آرش امیدی بازدید : 44 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

یكى از ویژگی‎هاى مرحوم علامه طباطبایى(ره) دائم الذكر بودن ایشان بود حتى نقل شده است:

در اواخر عمر كه دچار كسالت شدید و عصبى بودند، حتى نزدیكان را نمى‎شناخت و از خورد و خوراك غافل بود؛ یعنى اگر لیوان آب یا غذا را به دستش مى‎دادند تا نمى‎گفتند، بخور، نمى‎خورد، ولى در همان حال، آهسته ذكر مى‎گفت و به یاد خدا بود و گویا در عالم دیگر است.


بقیه ادامه مطلب

آرش امیدی بازدید : 50 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

مقدمه

حقيقت و گستره هر چيز را از درك نحوه هستي آن مي توان بدست آورد، بنابراين از آنجا كه در شب معراج (و در واقع در برزخ نزولي) چهره ملكوتي نماز براي مقام ختم مرتبت جلوه نمود،[1] و در قبر (در واقع در برزخ صعودي) براي مومن نماز گزار متمثل مي شود،[2] بخوبي مي توان فهميد كه نماز فراتر از وجود اعتباري دنيايي كه به صورت اركان مخصوصه تحقق پيدا مي كند، داراي وجود حقيقي و عينيت ملكوتي نيز هست. به دليل اين ويژگي نماز است كه برخي از معارف ديني بخوبي در آن تجلي كرده و در واقع گستره هستي نماز تجليگاه بسيار ديگري از معارف ديني نيز هست كه در اين جا به نمونه هايي از آن اشاره مي شود:.

آرش امیدی بازدید : 57 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

نماز کلید بهشت است.

نماز دارای ابعاد گوناگون و ژرفایی بس عمیق است که با دو سه گام

 پیمودن ، محیط واطراف آن طی نمی شود و تمام گوهرهای آن صید

 نمی شود بلکه همه  عارفان وعامیان بطور مکرر باید درباره نماز فکر

 کنند و هر کس به اندازه ی وسع و تلاش خود به بخشی از معارف نماز

 و اسرار آن دست یابد.

آرش امیدی بازدید : 59 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (1)

این موضوع از دید گاه علم پزشکی ثابت شده است که نماز و

نیایش بواسطه آزاد سازی آندروفینها موجب کاهش فشار روانی

 و استرس می شود .به تجربه ثابت شده است که تلاوت قرآن

 ،خواندن پروردگار به اسم اعظم واسماء حسنی و تکرار

تسبیحات که همگی ذکر خداوند است آرامش بخش و برطرف

کننده مشکلات روانی و روحی بوده است و اتفاقا متون دینی

ماهم آنها را برای تسریع در رفع مشکلات توصیه کرده اند .

آرش امیدی بازدید : 69 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

برای اینکه عوامل خارجی نتوانند سلامت بدن را به هم بزنند وسایل دفاعی گوناگونی وجود دارد که شناخته ترین آنها گلبولهای سفید خون است اگر میکروبی به بدن راه یابد گلبولهای سفید نقش مدافع را به خود می گیرند و بیشتر اوقات پیروز می شوند و خطر را دفع می کند اما گاهی نمی توانند چنانکه باید مقاومت کنند و شکست می خورند .



آرش امیدی بازدید : 41 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)
ذهن متمرکز، قوی و نیرومند است و ذهن پراکنده ناتوان و ضعیف . ذهن همانند چراغ اشعه ای دارد اشعه چراغ در شعله آن تمرکز قوی دارند و سوزاننده اند ودر نزدیکی شعله تمرکز کمتری دارند اما باز هم تمرکز کمتری دارند اما باز هم گرمایشان محسوس است

آرش امیدی بازدید : 41 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

1-لباس نماز گذار:

شرایط لباس نماز گذار :پاک باشد ،غصبی نباشد،از اجزای مردار نباشد ،از اجزای حیوان حرام گوشت نباشد ،طلا بافت نباشد ،از ابریشم خالص نباشد .دو شرط آخر اختصاص به لباس مردان دارد.

2-مکان:

مباح باشد ،بی حرکت باشد،جایی نباشد که اطمینان دارد نمی تواند نماز را در آن جا تمام کند ،جایی نباشد که توقف در آن حرام است ،جایی نباشد که ایستادن و نشستن در آن حرام است ،جایی نباشد که که نتواند در آن واجبات را انجام دهد ،جلوتر از قبر پیغمبر و امام (ع)نباشد ،محل سجده ی نماز گذار پاک باشد ،موجب نجاست لباس و بدن نماز گذار نشود.مکان مرد بر زن مقدم باشد ،مسطح باشد.

۳-قبله

در این جا یعنی خانه کعبه که در مکه معظمه است.در نماز باید صورت و سینه و شکم و جلوی پاها رو به قبله باشد و در موقع ایستادن لازم نیست نوک انگشتان پا هم رو به قبله باشد گر چه موافق احتیاط است.

آرش امیدی بازدید : 52 سه شنبه 27 دی 1390 نظرات (0)

در یک بررسی آماری محققین دنیای پزشکی در داخل و خارج اعلام کرده اند که علماء و رجال مذهبی که شبانه روز چند بار در اوقات معین با خدا ارتباط برقرار داشته و زندگی آنان با ایمان و معنویت آمیخته است ، طول عمر بیشتری از سایر افراد که پایبند مذهب نیستند خواهند داشت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 3,022